Home » Enthousiaste reacties op ‘spontaan’ mooie mannenkoor

Enthousiaste reacties op ‘spontaan’ mooie mannenkoor

In onze kerk worden er  ‘mooie mannenavonden’ georganiseerd. Elk mens is een mooi mens en als mannen komen een groot aantal maandelijks bij elkaar om samen leuke activiteiten te doen. Van winterbarbecues tot aan klimavonden. Maar dit weekend was er iets bijzonders.

t-shirt mooie man

Alle mannen waren uitgenodigd voor een leuke mooie mannenavond, maar ze wisten nog niet wat de activiteit zou worden. Dit keer zouden de mannen het zangkoor vormen in de dienst op zondag. Normaal staan er zo’n drie zanger(essen) op het podium, maar nu hoopten we op zo’n 20 man. Op zaterdagavond stond de band al klaar en werd de activiteit verteld aan de mannen. Ook kregen ze te horen dat ze een geel t-shirt aan moesten doen met de tekst ‘Ik ben een mooie man‘. De oefenavond was al een groot succes. We hebben veel gelachen samen en God aanbeden met onze liederen. Maar het leukste moest nog komen; de gemeente mocht nog niet weten dat er een mannenkoor zou zingen.

Mooie mannenkoort - 13 januari 2019

Op zondagochtend stond de band klaar en één (mannelijke) zangleider. Hij vroeg na het beginlied of er nog meer mannen waren die wilde meezingen omdat hij maar alleen stond. Direct stond zo’n 20 mannen op, deden hun gele t-shirts aan en liepen het podium. Ook de band zorgde dat ze de t-shirts aanhadden. Je had de gezichten moeten zien van de anderen, dit hadden ze niet verwacht!!

We hebben heerlijk gezongen met elkaar en onze God aanbeden met een serie mooie liederen. Zie hieronder een korte impressie.