Home » Kindershow met poppenspeler Matthijs Vlaardingerbroek: ‘Iedereen heeft een talent!’

Op zondag 16 oktober komt poppenspeler Matthijs Vlaardingerbroek naar Klaaswaal voor een vrolijke, interactieve voorstelling voor alle basisschoolkinderen uit de Hoeksche Waard. Ook hun ouders, opa/oma en vriend(innet)jes zijn welkom. Een show vol humor, goocheltrucs en buikspreekacts, waarbij kinderen zelf mogen meehelpen op het podium en schitteren tijdens een goocheltruc.

Matthijs Vlaardingerbroek is een professionele poppenspeler die al jarenlang optreedt op vele plekken in ons land. En nu komt hij naar Klaaswaal, op zondag 16 oktober in verenigingsgebouw Prinses Juliana (Industrieweg 5), op uitnodiging van de Kerk van de Nazarener Hoeksche Waard. De voorstelling begint om 10.30 en duurt tot ca. 12 uur. Inloop met koffie/thee/limonade vanaf 10.15 uur. De toegang is gratis. Wel wordt er een vrijwillige collecte gehouden voor de onkosten.

In ‘Iedereen heeft een talent’ is Henkie, de buikspreekpop op zoek naar zijn unieke talent. Kan hij vliegen of ligt zijn talent ergens anders? Aan de hand van het Bijbelverhaal van de vier vrienden en de verlamde man laat Matthijs al spelend zien, dat elk kind een talent heeft.

Je hoort steeds vaker dat kinderen last hebben van faalangst en onzekerheid. Maar Matthijs Vlaardingerbroek laat zien dat je niet hoeft te presteren of goede cijfers te halen om bijzonder te zijn. En dat doet hij op zo’n leuke, ontwapenende manier dat iedereen met een goed gevoel naar huis gaat”, vertelt Anita Vree, die de poppenspeler namens de gemeente uitnodigde.

Aan de hand van allerlei goocheltrucs, waar meerdere kinderen aan mee mogen helpen, ontdekken kinderen dat talenten groeien, als je hiermee gaat oefenen. Of het nu om turnen, tekenen, voetballen of lezen gaat, als je oefent met je talent, gaat dit altijd groeien.

De voorstelling ‘Iedereen heeft een talent!’ is zowel geschikt voor de onderbouw, als voor de bovenbouw. Ook groep 8 vindt deze voorstelling erg leuk!