Home » Hans Bleeker nieuwe voorganger in KvdN Hoeksche Waard

Hans Bleeker nieuwe voorganger in KvdN Hoeksche Waard

Beroepingsproces

Na het vertrek van dominee Frank van der Akker in december 2023 hebben wij als gemeente het beroepingsproces opgestart. Helemaal vacant waren we niet, want de aanstelling die Hans Bleeker al had sinds september 2022 naast Frank, werd begin dit jaar uitgebreid naar 2 dagen per week. Met de zoektocht naar een nieuwe voorganger, wilden wij als gemeente de Geest van God de ruimte geven om ons te leiden op het juiste pad. We zijn daarom ook ontzettend dankbaar dat Gods Geest ons heeft geleid, geholpen én voorzien. Op de ledenvergadering van 30 juni is de motie aangenomen om Hans aan te nemen.

Hart voor de Hoeksche Waard

Hans en zijn gehele gezin zijn al jarenlang verbonden aan onze gemeente. Ze voelen zich helemaal op hun plek in onze gemeente en het is duidelijk te zien dat zijn hart ook ligt bij onze plattelandsgemeente. Hans heeft jaren geleden de roepstem van God gehoord en op dit ogenblik zit hij in de laatste fase van zijn studie theologie bij het EuNC. Ondanks dat hij al jarenlang actief is binnen onze gemeente en misschien de enige logische keuze leek, was steeds zijn grondhouding ‘Wat is het beste voor Gods gemeente?’. Dat Hans nu definitief de nieuwe voorganger wordt per 1 september 2024, voelt voor hem als een mooie en dankbare bevestiging. En hij is nieuwsgierig hoe God Geest hem, de gemeente en de gehele Hoeksche Waard gaat leiden en verrassen!

Dienst in de KvdN Hoeksche Waard