Home » Onze kerk » Pastoraal Coördinatie Team

Pastoraal Coördinatie Team

Onze kerk beschikt over een Pastoraal Coördinatie Team (PCT). De mensen van het PCT willen graag vanuit de liefde van Christus een helpende hand bieden aan wie daar behoefte aan heeft. Dat kan door contact en gesprekken, maar ook door te helpen zoeken naar een of andere vorm van professionele hulp. Wie behoefte heeft aan een gesprek, kan één van de leden van het PCT persoonlijk benaderen. Lidmaatschap van de kerk of regelmatig bezoek van onze diensten is geen voorwaarde. Wie een beroep doet op het PCT mag natuurlijk rekenen op geheimhouding van vertrouwelijke informatie.

Soms hebben mensen financiële hulp nodig voor praktische noden. Onze kerk heeft een sociaal fonds, waarop een beroep kan worden gedaan. Ook hier spreekt geheimhouding vanzelf. Elk verzoek wordt door het PCT zorgvuldig bekeken.

Het PCT komt gemiddeld 1 keer in de 6 weken bijeen voor onderlinge afstemming, bezinning en gebed. Een vorm van gebed waarin de leden van het PCT dienstbaar willen zijn is gebed na de dienst met mensen die daaraan behoefte hebben.

Via het contactformulier van de predikant kunt u per mail in contact komen met het PCT.