Home » Waarom een kerk?

Waarom een kerk?

Een kerk is een soort vereniging. Christenen hebben namelijk allemaal dezelfde passie: genieten van Gods liefde en Hem eren voor wie Hij is en wat Hij doet. Natuurlijk kun je dat thuis doen, in je eentje. Maar net als bij een sportvereniging, is het veel leuker om dat samen te doen.

Maar misschien kun je de kerk nog wel beter vergelijken met een familie. In de Bijbel maakt God namelijk duidelijk dat iedereen die in Jezus Christus gelooft een kind van God mag worden. En God wil als een goede Vader zorgen voor zijn kinderen. Net als met vrienden en familie, is het goed om elkaar regelmatig op te zoeken. Om lief en leed met elkaar te delen. Daarom komen we op zondag naar de kerk om God te eren, maar ontmoeten we elkaar ook door de weeks voor bemoediging, gezelligheid, gebed en Bijbelstudie.

Net als in alle families heb je ook binnen de kerk wel eens mensen met wie je gevoelsmatig minder een ‘klik’ hebt. Toch hoor je bij elkaar. Je helpt elkaar en steunt elkaar. Zo is het in de kerk ook. Je leert van elkaar en helpt elkaar, zowel praktisch als in geloofszaken. Dat is het mooie van kerk-zijn. Natuurlijk kun je onze kerkdiensten online volgen. Maar dat is toch anders dan elkaar echt ontmoeten!